Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Tramwaje Warszawskie. Swingi w naprawach głównych. Zmienią czoło?

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
28-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
27-02-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Tramwaje Warszawskie. Swingi w naprawach głównych. Zmienią czoło?
fot. TW
Tramwaje Warszawskie są w trakcie napraw głównych Swingów realizowanych przez Pesę. Okazuje się, że w ramach modernizacji wagony mogły zmienić swoje czoło, natomiast jak na razie TW nie zdecydowały się na taki ruch. W ramach opcji przewoźnik może naprawić wózki w Jazzach i wkrótce skorzysta z tej sposobności.

W 2023 roku Tramwaje Warszawskie podpisały umowę na naprawę główną tramwajów z serii 120Na, 120Na DUO, 128N oraz 134N, a więc Swingów, jedno i dwukierunkowych, a także Jazzów, dwukierunkowych i krótkich. Zamówienie zdobył producent i zarazem jedyny chętny na realizację tego kontraktu, a więc Pesa.

Naprawy nadwozi. Wózki w ramach opcji

Umowa w zakresie podstawowym dotyczy naprawy głównej nadwozia w 130 jednokierunkowych Swingach - TW posiadają 180 takich wagonów, natomiast zakres opcjonalny został podzielony na aż cztery części. Pierwsza z nich dotyczy naprawy głównej wózków w maksymalnie 49 jednokierunkowych Swingach oraz maksymalnie 6 Swingach dwukierunkowych (wszystkich posiadanych przez TW).

Druga i trzecia część dotyczy tramwajów Jazz. Odpowiednio naprawy głównej wózków w maksymalnie 42 sztukach dwukierunkowych Jazzów (spośród 50 posiadanych) oraz ng wózków w maksymalnie 20 Jazzach krótkich (spośród 30 wozów tego typu użytkowanych przez TW).

Czwarta część opcji dotyczy naprawy głównej nadwozia w maksymalnie 48 swingach jednokierunkowych oraz maksymalnie 6 swingach dwukierunkowych.

9 ze 130 tramwajów już po naprawie

Jak na razie Pesa realizuje zamówienie podstawowe, w ramach którego, jak już wspomniano, naprawę główną przejdzie nadwozie w 130 tramwajach Swing. Realizacja tego zadania potrwa do połowy listopada 2029 roku.

– W tej chwili po naprawie głównej jest dziewięć Swingów, a w zakładach Pesy w Mińsku Mazowieckim znajduje się pięć wagonów. Spodziewamy się, że kolejny pojazd wróci do nas na przełomie lutego i marca – mówi nam Witold Urbanowicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.

Swingi z nowym czołem?

Jednocześnie, jak wynika z naszych informacji, Pesa zaproponowała, aby przy okazji napraw głównych nadwozi, Swingi zmieniły swoje czoła. Oficjalnie potwierdził nam to Marcin Grzyb, dyrektor sprzedaży lekkich pojazdów szynowych w Pesie – Prowadzimy zaawansowane rozmowy z Zamawiającym i złożyliśmy naszą ofertę w tym zakresie – mówi Grzyb.

Tę informację potwierdził również rzecznik prasowy stołecznego przewoźnika.

– Pesa proponowała zmianę czoła przy okazji naprawy głównej. Niemniej wiązałoby się to z wydłużeniem czasu realizacji oraz innymi zmianami warunków kontraktu, na które zgodzić się nie mogliśmy – mówi Urbanowicz, raczej rozwiewając możliwości zmiany przodów Swingów.

Naprawa nadwozi 130 Swingów postępuje, natomiast jak na razie TW nie zdecydowały się na uruchomienie opcji w zakresie wózków (pierwsza część opcji) oraz pozostałych 54 nadwozi (czwarta część opcji). Na podjęcie decyzji w tym zakresie TW mają czas do końca 2027 roku.

Wózki w Jazzach pójdą do naprawy

Co z kolei z naprawami Jazzów, a dokładniej ich wózków? Dwie z czterech części (o numerach 2 oraz 3) opcji dotyczą właśnie tych wagonów.

– Jeżeli chodzi o naprawę główną Jazzów – na przełomie I i II kwartału tego roku chcemy skorzystać z opcji przewidzianej w umowie. Pierwszy tramwaj powinien zostać odebrany przez wykonawcę w ciągu 180 dni od wywołania opcji – informuje rzecznik TW, jednocześnie nie precyzując, w jakim zakresie zostaną wykorzystane te części opcji.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tramwaje Warszawskie zamykają pętlę Banacha. Dlaczego?

Komunikacja

Są oferty na przebudowę torowiska na Marszałkowskiej

Komunikacja

Są oferty na przebudowę torowiska na Marszałkowskiej

inf. pras oprac. PP 31 stycznia 2025

Zobacz również:

Tramwaje Warszawskie zamykają pętlę Banacha. Dlaczego?

Komunikacja

Są oferty na przebudowę torowiska na Marszałkowskiej

Komunikacja

Są oferty na przebudowę torowiska na Marszałkowskiej

inf. pras oprac. PP 31 stycznia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5